M som i ...

... MORR!! Kände mej som en arg schäfertik idag när vi var i lekparken i Plantaget. Fattar verkligen inte hur en del barn och deras föräldrar tänker. Jag hade med alla mina prinsar och prinsessor ner till stan. Efter lite shopping så fick de glass som de åt i tåget i lekparken. Glassen tog ca 10-15 minuter för dem att äta. Under hela tiden satt det ett syskonpar i den stora gungan. När prinsarna och prinsessan hade ätit upp glassen så satte de sig och väntade på att få gunga i den stora gungan. I gungan satt då bara tjejen kvar av syskonparet. Mina barn sa till mej ganska högt att de ville gunga, tjejen tittade på dem och fortsatte gunga. Jag svarade dem att de får fråga om de fick vara med, tjejen tittade återigen på mej och mina barn men sa inget. Barnens mamma satt under hela tiden på en bänk och pratade med en annan mamma.

Men vad är problemet då? undrar ni.
Jo, vi var där ca 30 minuter och de fick inte gunga. Jag orkade inte konfrontera mamman eller hennes barn. De senaste gångerna som vi varit där så har det varit tonåringar och större barn som suttit i gungan och inte gungat, eller så har de gungat LÄÄÄÄNGE. Då har jag snällt sagt till dem att det är en gunga och att det finns bänkar att sitta på om de inte ska gunga eller frågat om de mindre barnen inte kunnat få gunga lite. Nemas problemas, de har utan problem lämnat gungan. Ja, men varför gjorde du inte det idag då? tänker ni.

Tycker inte att när det finns föräldrar med att man sak behöva säga en sån uppenbar sak. Tjejen kunde själva ha erbjudit mina att få vara med, kan lova att det hade min gjort på eget initiativ. Eller så kunde mamman sagt till sin dotter att låta andra barn gunga lite då hon gungat väldigt läääääänge. De var där när vi kom, kanske hade de inte varit där så länge men de gungade ju hela tiden som vi var där.

När den lilla tjejen 5-7 år klev av gungan och ställde sig bredvid den så gick mina barn fram för att ta den, men då kastade hon sig i den igen!! DÅ brast det för mej!!! Ställde mej upp och ropade till mina barn att vi har inte tid att sitta här och vänta för vi har mat under vagnen som måste in i frysen. Kan lova att mina barn blev inte glada på mej men jag lovade dem att gå till Adolfsberg istället senare idag. Där finns det en likadan gunga men det är nästan aldrig några barn där.

I tisdags var vi där också, men då satt det tre tonåringar i gungan som jag bad flytta på sig. De flyttade på sig och gjorde plats åt mina tre + tre andra syskon. Alla sex fick utan problem plats och att gunga tillsammans är roligare än att gunga själv!

Denna händelse gjorde att jag blev irriterad i flera timmar. Men nu känns det bättre när irritationen fått rinna ur fingrarna.

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0