M som i ...

... minus. Ja, idag har vi fått veta att våra husdjur minskat i antal. En av igelkottarna har blvit överkörd på Karlstadvägen. Tråkigt men sant. Hoppas att de andra två som vi vet om inte går samma öde till mötes.

1-2 kullar varje sommar får de och då med 4-7 ungar i varje kull. Hoppas att de snart dyker upp några småtaggar här, de är ju så söta.
Visste ni att en igelkott har ca 16 000 taggar!!  Mio har känt på dem och de sticks om man drar handen åt fel håll säger han. Han och igelkottarna är jättebra vänner, de äter ur hans hand. Ser verkligen jättegulligt ut.

Vid sånna tillfällen så tänker jag ofta på alla barn som bor i storstäder och aldrig får uppleva sånna grejer, stackars barn. Nä, vi har det allt perfekt här, skulle aldrig vilja byta mot en lägenhet i innerstan. Men det är väl tur att alla inte är som mej för så skulle det ju inte finnas nån innerstad och förmodligen inte så många igelkottar heller. Ja, jag vet det finns ju inte många igelkottar heller. V. Götaland håller på och inventerar dem eftersom de är fridlysta. Ska kontakta dem och ange hur det ser ut här hos oss.

Hej hopp igelkott!

Kommentarer
Postat av: lillemor

jaha? är det ont om dom?vi har minst två här varje sommar:)

grannens lilltjej fick antagligen salmonella av igelkottarnas bajs i trädgårdarna..

det är väl det enda felet jag hittat på dom-just bajset-dom skiter ööööverallt

men dom äter ju orm och mördarsniglar:)



har ni mördarsniglar nere hos er förresten?



.du..bara en ggn av 8 kan jag komma in här och kommentera.

dyker upp "page not found 404" annars heeela tiden..

vet du om det är så inne hos mig med?

2010-06-30 @ 08:52:17
Postat av: Marielle

Salmonella vill vi inte ha!! Men vi har inte så mycket bajs här, de har väl en toa i vår kompost hoppas jag i så fall. Inga mördarsniglar bara de andra som ser likadana ut fast randiga och snäcksniglarna men inte alls så många som förr.



Ska säga till igen om detta med att det är svårt att kommentera. Inget jag har märkt av mer en nån gång hos dej.

Kram

2010-06-30 @ 22:35:28
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0