M som i ...

... mersmak. Ja, idag har Peter hållt på med staketet på baksidan av vårt hus. Blev riktigt, riktigt bra!! Vilket ju ger mersmak. Vill göra allt på stört och överallt. Tur att man har barn som håller en sysselsatt, annars skulle jag förmodligen börja med allt direkt. Vill göra nya rabatter, gräva upp häcken, plantera vinbärsbuskar till ny häck, bygga trallgolv, fixa balkongen, dränera, fixa till gräsmattorna, gräva upp cypresserna..... finns hur mycket som helst som jag skulle vilja göra ute runt huset NUUUUUUU.

Men, men får hålla i mej och mina viljor lite. Först ska staketet bli helt klart, sen ska det målas, SEN ska jag nog fixa lite nya rabatter. SEN hoppas jag att älsklingen kan få tummen ur och besluta sig om dränering eller ej!!!! Skulle vara skönt att få det gjort så man kan fixa badrummet under hösten/vintern.

Men allt handlar inte om tid och vilja utan om pengar också tyvärr.... ska inte klaga finns de som har det mycket, mycket värre än oss. Eftersom jag inte har haft några jobb där jag har fått räkna föräldrapenningen på så har vi ju också vetat om att det kommer att bli tufft ekonomiskt men det handlar om att prioritera och planera så går det oftast bra. Tänk den dagens om jag får ett jobb med "vanlig" lön, inte bara provision, då kommer vi få det 100 % bättre än idag. Och klarar vi oss nu så ska vi väl klara oss då.

Undra vad dagens mersmak gör att jag fixar i morgon?
Idag blev det staketsättning, lekstuge städning, rabattrensning, gräsklippning.
I morgon kanske målning, mer ogräsrensning, rabatt plannering.....

Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0