M som i ...

... mums. Idag har familjen Thorin inhandlat en ny grill. Gissa om den varit efterlängtad? Mattheus har tjatat om att grilla så vi nästan har haft skavsår i öronen. Och givetvis så var vi tvugna att inviga den idag.

Grillat är ju helt enkelt bara bäst. Kan ju grilla nästan vad som helst. Barnen föredrar fläskfile, kyckling och grillspett med köttfärs. Majsakolvar är också en favorit.

Till det grillade gör jag förmodligen världens enklaste och godaste sås. Den passar till allt, idag testade jag att doppa dinkelkex i den. Mmmmmmm hur gott var inte det då?? Vad är det då tänker ni. Ja, ni behöver inget papper eller penna så här kommer det: creme fraiche och sweet chilisås. Blanda efter eget tycke till rätt smakstyrka. Tycker verkligen ni ska testa detta nästa gång. Såsen är god till annat än grillat också. Brukar göra den till kyckling annars också. Ok den är ju inte helt GI vänlig kanske, tror sweet chilin är lite söt men det skiter jag i för jag äter den inte varje dag.

Är riktigt nöjd med den nya grillen, hoppas nu bara att det inte blir en repris av förra sommaren utan att vi får använda den.

Dags att ladda batterierna för nya äventyr i morgon.

Kommentarer
Postat av: lillemor

åå det är så gott med grillat. här grillas det i parti och minut så fort det går :)



hoppas verkligen att det som började inatt(regnet) inte fortsätter i månader nu.

ha en underbar dag!!

2010-06-09 @ 07:54:05
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: Anja Byh

den såsen brukar vi oxå göra fast jag har i lite rödlök oxå, det är smarrigt ;)

2010-06-09 @ 12:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0