M som i ...

... mjukstart. Idag har jag, mamma och Mathilda varit och inhandlat lite perenner till den blivande rabatten. Känner mej verkligen som en nybörjare och gjorden en mjukstart. Köpte 10 plantor som vi har ställt ut och känner på placeringen. Känndes bra direkt! Men ska låta dem stå och be om smakråd av mamma också.

Har blivit tillsagd av ett "proffs" om att inte vara symetrisk i mitt tänkande men DET FUNKAR INTE I MIN VÄRLD!! Kan inte få det till att kännas bra utan symetrin. Så jag struntar i henne och kör på min känsla. Däremot så lydde jag hennes råd angående formen av rabatten, inte rak utan lite livlig. Så Mio och Mathilda har idag hjälpt mej att lägga ut stenar som kant och format en snygg rabatt. Även där fick vi till det direkt, tror vi. Ska låta det stå några dagar och se vad vi tycker. Ska känna efter och fundera.

Imorgon kanske det kan bli lite fler växter, vill ha lavendel, dagliljor, fänrikshjärtan, rams, lammöron, nävor och jättedaggkåpor vet jag, sen får vi se vad det blir. Får känna på det.

Återkommer med foton på mästerverket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0