M som i . . .

...motion. Ja, idag började det nya "lätta" livet. Ja ja ja jag vet, det är varken första gången eller för tidigt. Har ju lyckats flera gånger att ta många kilon utan hjälp. Tyvärr har man släppt på allt när man nått målet och så sakterliga kommer de små jävlarna tillbaks. Men nu känner jag mer mentalt förberedd och ska inte gå ut förhårt för att sen tappa lusten efter några dagar. Nä denna gången ska jag lyckas!! Peter är också med på detta och vårt första mål är minst 5 kg framtills dopet den 29/5. Vet att det låter lite och som ett lätt mål, men heller ett lägre mål och bättre resultat än ett mål som man inte når fram till.

Idag har jag varit ute och gått i flera omgångar. Små sträckor, men det är mer än vad jag har gjordt sen början på detta år. Jätte skönt, verkligen. Man kan prata med varandra utan att telefonen ringer, ingen tv som stör, dock några barn som vill ha uppmärksamhet men vad gör väl det. De somnar ju ganska gott också efter att ha varit ute i det góa vädret.
 
Bloggen kommer jag att anända som en liten resultat tavla och peppnings forum. Så jag hoppas på många kommentarer både vid framgångar och motgångar. Vem vet kanske är det någon mer som är sugen att hänga på!!??? Ju fler vi är som stöttar varandra ju större är ju chansen att vi lyckas.
Så idag står vi alltså på 0.


Fjärilsvikt....


Kommentarer
Postat av: lillemor

det tycker jag låter som ett mer lagom mål än många andra.. om man har ett "lagom" mål-är det så mkt lättare att nå det och man måste inte varken straffa sig själv eller slita ut sig så man inte orkar mer än dom 5 kilona sen e man slut i både själ och kropp. så kör på dom 5 först ni. vad kul att ni gör de ttillsammans, sååå mkt lättare då när "alla" e med på det, än att man ska sitta ensam i ett hörn med morötter och dom andra svullar chips. gåår ju inte. och nån liten promenad om dagen räcker gott och väl om man inte brukat gjort det förut:) allt MER är ju mer och ger resultat.. liksom. önskar er lycka till!!!!

2010-03-16 @ 07:38:51
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Linda Karlsson

Lycka till. Bra med små mål när man börjar. Dessutom bra eftersom ni har varandra. Jag har börjat m dieten Lchf. Och jag har gått ner 10 kg på en månad. Nu passade denna metod mig. Men kanske inte alla. Kram. Linda

2010-03-16 @ 17:43:22
Postat av: Marielle

Tack för stödet Lillemor!

Grattis Linda, vet hur skönt det är. Lyckades ta 25 till bröllopet och vill ta nästan lika mycket denna gången. Inte trådsmal utan hälsosamt smal. Vi körde LCHF i fjol innan jag blev gravid och det funkade jätte bra, men det känns inte som det är något att leva med resten av livet, tyvärr. Kram på er och tack för stödet.

2010-03-16 @ 21:31:10
Postat av: Lojjs

Lycka till och kör hårt! =)

2010-03-17 @ 11:53:27
URL: http://louicedelacruz.blogg.se/
Postat av: Caroline

Duktig kicka!! Och ja betydligt mycket hellre ett "litet" mål (vilket inte är så litet) som man når, än att sikta mot stjärnorna och inte nå trädtopparna alls ;) kram

2010-03-17 @ 19:22:01
URL: http://www.metrobloggen.se/carolinens
Postat av: Marielle

Tack så mycket. Behöver stöd för att inte tappa lusten.

2010-03-17 @ 21:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0