Tack kort

Jag kan inte minnas hur någon av de barnmorskor eller undersköterskor har sett ut som varit med vid mina tidigare förlossningar men när Moa föddes hade jag en barnmorska som jag nog aldrig kommer att glömma pga många anledningar.
Hon var helt underbar som person och vår personkemi klickade verkligen.
Hon var så som jag vill att de ska vara, de andra gångerna har de varit sura, ej berättat vad de gör eller vad som händer, inte nästan pratat med oss eller så har de "tagit" mycket på mej vilket jag inte klarat då.
Men hon gjorde allt "rätt".
Sen var hon kopia av en kvinna här i stan, både till utseende och sätt.

Denna förlossningen blev ju inte heller som vi hade tänkt innan pga av pappas död, så jag var ju extra känslig denna gången dessutom, men tack vare henne så kändes det så bra.

På något sätt ville vi visa vår tacksamhet för att hon fanns där för oss. 
Hmmmm vad ger man nån som man inte känner då???
BINGO!!! 
Vid ett tillfälle så sa hon att hon hade kalla händer men ett varmt hjärta och desutom så håller de ju på med handsprit dagarna i ända så deras händer blir ju ganska torra och så springer de ju en hel del på sina arbetspass så vad passar då inte bättre än en riktigt bra handkräm!
Tidigare sålde jag Mary Kay och deras handset är det bästa jag testat. Fungerar lika bra till händer som till fötter så ett sånnt får det bli och ett personligt kort.





  

Kommentarer
Postat av: lillemor

åå vad fint:)

jag hade en "helvetes resa" med Måns men en toppen barnmosrska. kommer t.o.m fortfaranade ihåg vad hon hette:) och så hade hon lila lugg hahaha.



en toppen present tycker jag:)

2010-03-26 @ 23:21:36
URL: http://www.minimamsen.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0