M som i ...

.. mår. Just nu väldigt bra. Känner mej peppad, motiverad och relativt glad. Skönt också att min älskling har fått en diagons för sin huvudvärk, hoppas nu bara att det blir bra också. Håller tummarna för det i alla fall, då diagnosen var väldigt lindrig mot vad man fruktar ibland. Spänningshuvudvärk.

Nu skitar vi framåt och hoppas på att saker och ting reder ut sig så blir livet ännu bättre.
Inte många dagar kvar i skolan heller men först ska vi ha dop nästa helg. Så veckan som kommer är minst sagt fulltecknad av dvs saker som klippning, handling, dukning och prat med prästen. SEN blir det fokus på skolavslutning och som klassförälder i både Mattheus och Mathildas klass så är det minst sagt lite att fixa. Insamling av pengar, fixa och trixa. MEN jag måste understryka att jag inte tycker att det är jobbigt. Blir så trött och ledsen på föräldrar som inte kan ställa upp för barnen. Vissa förstår jag att de inte kan pga olika omständigheter men vet flera som har ursäkter som får mej att vilja skrika dem rakt ut i ansiktet på dem. Det är ju för barnens skull som vi ska finnas där eller? Usch blir så arg när jag tänker på det så nu får jag tänka på något positivt istället så som SOMMARLOV, GLASS, SOL OCH VÄRME. Varma sommarkvällar, grillning, vattenmelon, solvarma jordgubbar, smultron, semester, sovmorgon......ja nu känns det bättre.

Nu ska jag bara försöka hålla mej vaken till 23.45 för att kolla in klassikerna St Elmos Fire. Inte igår jag såg den!! Ska ju helst hålla mej vaken efter 23.45 också, vill ju gärna se mer än introt på filmen.

Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0