M som i ...

... mormor. Ja, vad säger man, vilken tur att man har henne. Idag har det varit massa uppdrag i agendan och det är ju inte alltid helt smärtfritt när man ahr flera barn att tänka på vid sånna tillfällen. Hon kom hit vid 8.00 tiden i morse och började med att passa Moa när jag lämnade Mio till dagmamman.

Sen käkade vi frukost tillsammans och bestämde oss för att gå ut i trädgården för att fixa lite, men vi hann ju knappt ut innan vi fick gå in igen eftersom det började spöregna. Åååå så tråkigt, va verkligen laddad för att fixa till det där ute.

Väl inne igen började hon städa i köket, ja hon gillar inte att sitta still och sysslolös. Sen fixade vi lunch och sen var det dax för att dra iväg till tandläkaren med Mathilda. Tror inte att jag någosin har hört om nån som med glädje vill ha tandställning, eller?? Mathilda vill i allafall, helst gärna och har tjatat om detta. Så äntligen har hon fått den. Chockrosa med glitter!!!!

Hem igen och fixa middag och plocka lite sen var det dags igen för att dra vidare till skolan och utvecklingssamtal för Mattheus. Gick ju lysande även för honom (var ju på samtal för Mathilda förra veckan) Skönt att höra kan man säga.

Ja, så idag har mormor verkligen hjälpt mej (oss) för det är ju inte alltid så kul för de stora barnen att de små alltid är med.

Nu pustar jag ut i sängen och kollar på Talang. Mattheus, Mathilda och Moa gör mej sällskap, medans Mio sover i soffan nere och Peter kollar tv:n där.
Imorgon väntar en annan fullspäckad dag full med härligheter, hoppas jag. Mormor och jag åker till Karlstad i lite bankärenden men kommer fåtid både före och efter som ska tillbringas i div. butiker.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas ni får en fin dag. Kram

2010-05-11 @ 07:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0