Nöjd

Idag har det minst sagt gått i ett. Tur att man har mamma, men det är också tack vare henne som det händer mycket. Hon har liksom ingen offknapp, det är i allafall sällan hon står på det, off alltså. Men hon trivs bäst så, när hon får gå och plocka i sitt egna tempo.

Idag har jag varit på utvecklingssamtal för Mtahilda. Och jag är mycket stolt. Hon fick jättemycket beröm av fröknarna både för hur hon är med sina kompisar, hur hon gör mot sina kompisar och framför allt för hur duktig hon är i skolan. Hon har verkligen "växt" det sista halvåret. Går själv till och från skolan och hämtar Mio på vägen hem. Vilken sjuåring gör det självmant? Hon är guld värd vår lilla extra mamma.

Efter utvecklingssamtalet så gick jag till Mattheus klass för att lämna ut papper till klassen angående skolavslutningen. Blev kvar en liten stund då det skulle kollas på Moa och pratas lite.

Väl hemma igen så fixade jag lite ärenden på datorn. Lite lunch med mamma innan vi åkte med mormor och handlade, så himla skönt att ha massa att välja på i kylen och frysen. Går ju åt en hel del grönsaker nu, så jag fyllde på rejält med det. Hem igen och fick hjälp med lite plantering av gamla blommor och så fixade hon till lite i källaren. Där har hon fixat till det jättemysigt ska bara försöka få lite vit färg på väggarna så blir det nog toppen. Ett extra rum för busiga barn helt enkelt. Ska hämta vår gammla tv som ska få stå där tillsammans med videon, ja ni vet den där gammla grejen som man såg filmer på förr. Ja, det blir en dvd dit också så de kan kolla på lite nyare filmer också. Blir nog toppen till sommaren när det öser regn ner, nä just det vi vill ju INTE ha något regn denna sommaren.

Förutom detta har jag också tvättat fler omgångar, röjt i köket, lagat mat, fixat med läxor och allt annat som ska göras varje dag.

Nu är jag lite trött i både knopp och kropp så snart blir det natten.

Ha det gott!



Vår lilla duktiga extramamma med syster yster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0