Orättvist

Ja, verkligen. Det är ju inte så att det bara passerar helt omärkt förbi och inte helt utan att man måste få tycka att det är lite orättvist. Vaddå? undrar ni. Det handlar om vikten, varför ska killar ha det lättare att gå ner i vikt för? Inte går de gravida i 9 månader och får en mage som envist hänger sig kvar. Själv har jag ju varit det i ca 36 månader och det är inte utan att det finns spår kvar av det. Vill absolut inte klaga över det för de 36 månaderna har det absolut varit värt!! Vill inte för något i världen ha det ogjort eller så. Men skulle inte vi kvinnor kunna vara utrustade med lite extra "gånerivikthormoner" så vi kan få bort de där extra kilona som nästan alla kvinnor kämpar emot.

Varför tar jag då upp detta?
Jo, här hemma har vi de senaste veckorna kört med GI för att få en rivstart i vår viktkamp. Själv "rasade" jag 2 kg på första vecka medans jag förra veckan "bara" tog ca 0,7 kg. Peter har på 9 dagar tagit hela 4,2 kg!! Missunnar honom inte alls det, men varför ska de ha lättare för att tappa??

Med hans "viktras" så blir man ju lite mer sporrad måste jag erkänna så här blir det till att fortsätta med kampen. Har köpt mer batterier så här ska balansbrädan till WII:t laddas!! Step up, boxning, löpning, rockring osv får det bli en lite stund av varje dag. Men sen ska det promeneras mera också. F.o.m den 17 maj t.o.m den 17 juni är målsättningen runt 10 000 steg varje dag. En utmaning från en underbar människa på FB. Mer om detta senare.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: lillemor

antagligen för att du inte är "klar" än..

efter barnet är nio månader först har du en CHANS att kroppen ska vara såpass återställd att du kan RASA..

så se det som att det går skitbra i alla fall.

en graviditet tar rejält på kroppen och under första året efter är kroppen inställd på att samla depåer för bebisen.



det kommer ska du se:)

ni är skitduktiga båda två så tappa inte orken.



puscha varandra och så kommer det.

massa kramar!!!

2010-05-13 @ 09:35:18
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: Sandra F

Fan va duktiga ni är. Skulle oxå behöva göra nått liknande. Träning blir det ju men det är kosten som måste läggas om tror jag. Kämpa på hej och hå :)

2010-05-13 @ 12:06:40
Postat av: Marielle

Ok, Lillemor. Kämpar på och hoppas att det händer till hösten då det gått 9 månader. Kan ju inte köra förhårt eftersom jag ammar oxså. Tänker ju på hennes bästa först och främst.



Tack Sandra! GI funkar bra för oss som en rivstart. Inget konstigt egentligen, bara ta bort pasta, potatis, bröd, ris. Lagar ju samma mat till hela fmailjen men Peter och jag avstår från pastan, riset, potatisen och brödet. Annars äter vi samma som förut.

Tack för era kommentarer, de är ett bra pepp!

2010-05-13 @ 12:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0