Ostbröd utan mjöl

Har fått massa förfrågningar angående tips på GI mat. Har tidigare skrivit om Oopsie som jag gjort som är helt ok istället för smörgås, igår testade jag en annan variant av dem som va mycket bättre skulle jag vilja säga. Keso istället för philadelhiaost. Dessutom hade jag i stekt bacon och riven ost. Blev lite som ungspannkaka fast i tekaks format om ni fattar vad jag menar. Superlätta att göra och goda. Vi åt dem till kaffet i stället för smörgås, som ett mellanmål. Blir lite matigare med bacon och riven ost men inget måste alltså. Men så här gjorde jag.

3 ägg
125 g keso
1-2 dl riven ost
½ pkt bacon klippt i mindre bitar och stekt

Vispa äggvitan hårt.
Vispa keson och gulorna till en slät kräm.
Vänd!! ner keson/gulorna i äggviteskummet. INTE VISPA!!
Tillsätt önskade kryddor, bacon och riven ost.
Klicka ut på bakplåtspapper ca 6 rundlar. Smöra pappret lite innan så de inte fastnar.
175 grader i 20 min.

(Har inte testat dem kalla)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0