M som i ...

... mästare! Julen står snart för dörren och vad händer då? Jo, pyssel mästaren i mej vaknar till liv igen.
Kul? Ja!
Jobbigt? Ja!
Kan inte hålla mej från att köpa diverse tidningar med pysselsidor i. Och i ärlighetens namn så är det mycket skit i tidningarna, och trots den vetskapen så kan jag inte hålla mej från dem. ÄLSKAR verkligen att få pyssla. Jag och Weronica har i flera år haft en pyssellördag i nov eller dec. I år infaller denna pysseldagen i morgon.

Så imorgon blir det pyssel till 90% här. De resterande 10% lägger vi på vinsörplande, glöggdrickande och andra trevligheter. Vad vi ska göra vet jag inte om jag kan avslöja här eller? Äh ni vet ju inte vad ni får eller om ni får så ni som tror att ni kommer att få men som inte vill veta sluta läsa nu!!

I år blir det hemgjorda tvålar, badsalt och badbomber i div färger, former och dofter.
Sen blir det som vanligt egengjorda disktrasor. Hittade en sak till som jag bara måste göra i år också. Men det blir nog inte i morgon. Vill ogärna att glöggdrickandet och vinsörplandet ställer till det så att det blir tvåldoft på det.

Idag har jag postat alla tackkorten från Moas dop. Inte en dag försent, de andra gångerna har jag fixat det väldigt fort men denna gången så blev det lite för mycket med allt. Har inte haft varken lust eller insperation men nu är de klara och postade som sagt och är väldigt nöjd med resultatet. Ska försöka fixa ett kort så ni får se.

Vet inte vad som hänt denna veckan för jag har påbörjat mina julkort, gör alltid egna, och ska försöka få iväg dem innan sista datumet. Blir alltid så stressigt och så mår man lite dåligt över det och så. Men i år kan ni förvänta er dem i tid! Sen har jag hjälpt mamma med kort som hon vill skicka till några som hört av sig efter pappas bortgång, sånna som bor längre bort som inte läst tackannonsen i tidningen efter begravningen. Har gjort ett kombinerat tackkort/julkort med personliga hälsningar. Så skönt att kunna hjälpa henne med det. Plus att jag alltså gjort alla doptackkorten också. Totalt 40 kort helt klara och 30 som är halvklara.

Men imorgon blir det alltså tvåltillverkning här hemma. Och mys till så mycket bättre!

Ha en toppen kväll så hörs vi imorgon!
Kram Majsan




Kommentarer
Postat av: Lillemor

Mysigt värre:) finns inte mkt som är så kul som att skapa nåt från scratch:) hoppas ni får en toppen mysig dag och tippa inte ut vinet på pysslet :-) kram!

2010-11-13 @ 09:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0