Min skit ...

... någon annans skatt! Ja, denna helgen var det faktiskt sant. Har haft en massa annonser ut i PD på saker som vi inte använder eller har plats för längre. Bl.a en arbetsbänk i trä med massor av lådor. Ganska sliten, några lådor va målade mörkblå och några var i trä. Bänkskivan hade verkligen sett sina bästa dagar. Vi använder den inte, eller visst om man räknar den som avlastningsyta så ok, vi har bara lagt ALLT på den. Alla verktyg och annan bröte låg i driver på den. Trasiga saker, brahasaker, nya saker, gamla saker, ja allt låg på den. Hur lätt är det då att veta vart det man söker finns??

Satte ut den på annons iallafall, pris 5:-! Kunde ha sålt den 20 gånger om. Hur många som helst som ringde på den, men en tjej var först så hon fick köpa den för hela 5 kr. Denna bänk var med i tidningen förra helgen och hon skulle hämta den i lördags. Ringer och säger att hon tyvärr inte kan få in den hur hon än vänder och vrider.... Som tur va så hade jag kvar nr på de som ringde förra vecakn på den så det var bara att börja ringa till dem. INGEN svarade, försökte flera gånger men lyckades inte få tag på nån av dem. Tillslut så smsade jag en tjej som hade ringt på den. Skrev att den är hennes för 5 kr om hon vill ha den.

Väntade, väntade och väntade tillslut så fick jag ett sms svar: JAAAAA!! Jag vill ha den!! Hör av mej i morgon.
Så igår eftermiddag dök hon upp och när hon fikc se bänken så kastade hon sig om halsen på mej och började nästan gråta. Va var för bra för att vara sant tyckte hon. Hon dubblade budet själv t.o.m så hela 10 kr fick jag för bänken som i mina ögon var skit, om ingen ringt på den hade vi kört den till tippen. Men för henne var det en skatt.

Slutet gott allt gott!

Ha en bra dag!
Kram Majsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0