På g

Laddad och på g igen! Glömmer det där jag skrev om förut och går vidare, lite gladare och lite lättare. Ja, jag vet, jag kommer säkert att älta det lite till inombords och vissa under fika å vidare men sak försöka att inte göra det.

Å vilken toppen dag! Gjorden en lista i morse med saker jag skulle fixa under dagen och en middagslista och en shoppinglista. Så himla skönt! Tog hela familjen till Profab för ltie shopping, inte igår vi va ute hela familjen och shoppade i Åmål. Fick tag på lite saker som vi behövde, inga stora konstiga saker utan såna där saker som man alltid glömmer så som HÄFTMASSA. Hur många gånger har inte barnen sagt att jag ska köpa det?? Nu finns det hemma iallafall och antar att det kommer räcka ett tag. Fågelfrön, glömmer jag också alltid. Sen var det lite annat smågrejs. Givetvis hann vi kolla lite julklappsönskemål också. Ska sätta mej och göra en lista på vad vi ska köpa till dem och vad de kan önska sig av andra, ska visst bli lite ändrig på den fronten men vissa köper fortfarande julklappar till varandra...

Sen vidare till ICA för här hemma ekade alla skåp och kylskåp. Moa somnade i bilen så Peter "slapp" följa med in, jag och de andra barnen fixade shoppingen själva. Gick väldigt bra måste jag säga. Det är 100 gånger lättare när man har en lista att utgå från. Jag brukar skriva saker som vi ska ha på en sida och veckans rätter på andra för då kan jag lätt kolla om jag missat något som vi ska ha under veckan till veckans rätter. Lätt och smidigt. Blev många, tunga kassar idag och andra stora paket så som blöjor, toapapper och välling. Men nu är det välfyllt ett par dagar i allafall.

Väl hemma så kom världens bästa mormor på besök. Kaffe, bullar, glögg, chokaldbollar, pepparkakor och kex dukades upp till ett väldans fikakalas. Gött värre! Sen tog jag tag i listan som jag hade gjort på morgonen med alla saker som skulle göras.

Dessa punkter stod på pappret
Sätta upp foton i trappan - check
Lampor på M & Ms rum - check
Hylla vid datorn  - check
Börja städa i musikrummet - check
Tvätta - check 3 maskiner
Börja städa i köksskåpen - Hann inte

Dessa gjorde jag utöver
Bär upp tvätt
Städade M & Ms rum, möblerade om
Satte upp ljusslingor i M & Ms rum
Satte upp lysande hjärta i fönstret hos Mathilda
Slagit in paket till mormor som fyller år i morgon
Gjort en fin ask till Mathildas present till mormor

Slutade dagen med lite kvällsfika och en omgång Yatzy med hela familjen. Å jag vann!!

Har haft en toppen dag och hoppas att energin fortsätter vara kvar hela veckan. Undrar om jag ska göra en göra lista varje dag som man kan bocka av?

Har glömt att berätta att vikten går sakta men säkert neråt. Ligger på -0,5 - -1 kg i veckan. Helt ok utan ansträngning. Nu ska jag försöka gå på bandet medans Moa sover och de andra är i skolan. Denna veckan har jag lagt mej och vilat på morgonen när de andra har gått men ska försöka att ändra på det. 4 veckor kvar till jul och jag skulle vara överlycklig om min julklapp till mej själv va -3 kg. Ska väl inte vara så svårt eller? Får väl be min kusin om lite motivation, hon har tappat 80 kg på dryga året. Dock har hon op. sig men ändå!!!! Halva hon är borta!! Hon väger idag mindre än mej och det har hon inte gjort på MÅNGA år. Vi är lika gamla som när på 20 dagar och jag är så stolt och glad för hennes skulle. Önskar henne all lycka till med att hålla vikten och att komma ner till sitt mål. Tror hon har några kg till det som hon vill väga.

Nä, nu blir det till att samla energi inför morgondagen. Tror bestämt att morgondagens göralista bara ska ha en punkt: KÖKSKÅPSSTÄDNING.

Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: lillemor

hoppas du klarar att "lägga bort" dessa tärande ätande energitjuvar som bara förstör ens mående.

finns inte mkt värre saker än folk som bara tär på en..



listor är bra.

jag är huvudledamot i listornas vänner hahaha

pierre hatar mina "små" listor hahahaha

men då vet man vad man ska göra, vad man inte gjort, vad man ska äta, vart man ska den och den dagen..

gör listor om ALLT hahahha



men just veckans mat mm är skit smidigt.

gör lista på måndagen.

sen vet man precis vad som händer hela veckan.

och man behöver inte ränna runt i affärer varje dag och komma på vad man ska käka utan allt är inhandlat och bara att göras iordning.



sparar pengar på det också eftersom man inte vistas i affären de där tio extra gångerna då man gärna plockar ner nån annan skit i vagnen hahaha



här står det "julpimp" på listorna just nu, så jag har "fullt upp":)

ha en toppen dag!!

kram!!

2010-11-22 @ 09:22:48
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: lillemor

grattis också förresten:)))

2010-11-22 @ 21:20:23
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: Marielle

Listor är toppen och precis som du säger särskilt när det gäller handla, man får med det man ska å inte en massa annat, och veckans måltider då vet man vad man ska göra, behöver inte stå och fundera när alla är superhungriga. Gör en lista med 5-10 måltider, bestämmer inte vilken rätt vi ska ha vilken dag utan det bestämmer jag kvällen innan eller samma dag. Jätteskönt!

Ska verkligen försöka att inte tänka på mina/våra energitjuvar. Så nog om det :)

Kram

2010-11-22 @ 21:32:33
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0