Toppen dag

Startade dagen med att gå till badhuset tillsammans med en gammal kompis, vid närmare eftertanke så har vi kännt varandra i ca 20 år. Regnet öste ner men jag och barnen knallade som vanligt utan problem till badhuset. Måste verkligen ge dem en eloge, för de gnäller aldrig över att de måste gå. Kanske är det för att de är vana det. Tycker iallafall att det är en bra egenskap, då alltför många föräldra curlar sina barn på tok förmycket genom att köra än hit än dit. Och på tok förmånga barn sitter still alldeles för mycket. Ja nu var det ju inte det jag skulle skriva om men kunde inte låta bli.

Kom samtidigt som vår date till badhuset, stannade ca 1 ½ timme innan Moa höll på att somna i bassängen. Upp och duscha och på med kläder och sen hem till daten på lunch. Inte varje dag man blir bjuden på lunch, det brukar ju vara tvärtom, jag som bjuder. Fick en jättegod potatis- och blomkålssoppa och smörgås. Efter soppan ställde hon sig och stekte bland de finaste pannkakor jag sett. Perfekt tjocka och gyllenbruna. Stannade i ca 2 timmar innan vi knallade hem igen.

Lite lätt trött i kroppen och knoppen så blev det ganska lungt innan jag drog igång med att börja röja i köket. Fattar inte varför alla saker hamnar på köksbänkarna?? Gick igenom alla pennor och sorterade dem så som jag vill ha dem, blyerts för sig, bläck för sig, kritor för sig, sudd för sig, glitterbläck för sig.... jag tror ni fattar hur jag menar. Å jag vet... jag är lite störd.

Sen tillbringade jag en halvtimme med min nya vän: Attract! Känns väldigt bra coh pressade mej själv till att fortsätta trots att jag helst hade velat ge mej efter 10 min. Känns så himla gött efteråt. Alldeles rosig om kinderna och lite småsvettig på kroppen. Noterade tid och sträcka så här ska nu jämföras varje vecka för att se framstegen.

Sen måste jag mäta mej igen också!! Kollade mina mått en vecka efter och måste säga att jag var väldigt glad och överraskad över dem.

Nä, nu blir det till att ladda för morgondagen. Har lite planer som vanligt, bl.a. så ska Mio klippas sen är det badhuset som gäller när Peter kommer hem.

Ha det gott!
Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: Anna Lindroth

Herregud va imponerad jag är över din ork och tålamod Marielle! 4 barn på badhuset, jag klarar knappt av 1 hahaha...

Ha en fin dag. Kram

2010-11-04 @ 10:07:04
URL: http://fruelvis.blogg.se/
Postat av: lillemor

härligt att det går bra för dig:)

otroligt käckt att kunna promenera hemma:)

lycka till med mätningen!!

hejja dig!

kram!

2010-11-04 @ 18:20:51
Postat av: Marielle

Anna: Barnen är helt suvärena på att hjälpas åt, ta hand om varandra och se efter varandra. Dessutom så lyssnar de bra vid sånna tillfällen, inte som annas hemma :)) De vet när det gäller på riktigt.



Lillemor: Min egna lilla cheerleader :) Gör skönt att kunna gå utan att behöva lämna hemmet, speciellt nu när det blir så mörkt tidigt.



Kram

2010-11-04 @ 21:05:43
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0