Dåligt samvete

Usch, mår inte alls bra. Ont i magen och hjärtat. Mattheus har bad med skolan imorgon och han vill verkligen inte. Han kan inte simma ordentligt. Han är ledsen och orolig och jag vet inte vad jag ska kunna göra för att underlätta för honom. Han har sen han föddes varit livrädd för vatten i ansiktet vilket gör att han blir stel som en pinne i vattnet och vågar inte lita på att han kan, vilket resulterar i att allt blir värre. Det gör verkligen ont i en mammas hjärta att se honom må så här. Sen kommer det dåliga samvetet för att man inte tagit tag i detta, gått till badhuset med honom och verkligen försökt att hjälpa honom på det sättet som förälder.

Mathilda har också bad i morgon. Hon var arg för att hon inte kan simma för ALLA andra kan ju (tror hon) men skillnaden mellan dem är att hon nästan kan och går ju bara i ettan medans Mattheus nästan kan men vågar inte testa så mycket och går ju i fyran och då anses det väl som att man ska kunna.

Ajajaj va ont det gör i mitt hjärta....
Skulle helst vilja skriva en lapp åt honom om att han inte kan vara med pga sjukdom men tycker inte att det är rätt ändå. Han får ju hjälp med att läras sig rätt av personalen på badhuset.
Håller tummarna för att han mår lite bättre i morgon. Min lille store älskling.



Hoppas, hoppas han kommer hem med ett leende på läpparna i morgon.


Kommentarer
Postat av: lillemor

kan du inte följa med och snacka med Agneta?

(dom har henne väl?)

agneta är skitbra.

jag hade henne i gympa när jag var..yngre:)

hon är sträng och hård. men rättvis..



det är ju för att lära sig dom går.

inte mkt fritt bad alls. så han får ju hjälp. klarar han av att gå dit och få hjälp när dom andra är där?



annars kanske du kan göra en "deal" med agneta" . att han slipper ,men att ni går till badhuset och hjälper honom att lära sig en annan dag.

eller nåt sånt?

jag tror du får ha en "EXTREMT bra lapp" om han bara ska slippa badet och inte resten av dagen..

hon e tuff med det där.



stackars liten. e tufft sånt där..

en massa varma kramar.

hoppas ni hittar nån lösning.

2010-09-16 @ 07:21:55
Postat av: Linda

Ja det där är svårt. Såklart att du får ont i hjärtat.





Har gjort något liknande som din kycklinggratäng Men ska definitivt testa denna. Tack för bra tips :)

2010-09-16 @ 19:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0