Fulltecknad dag

Har haft en fullspäckad dag kan man säga. Startade med de vanliga rutinerna. Följde Mathilda till skolan, hon var dessutom snäll och tog Mios kärra med för vi skulle möta upp Weronica för en morgonpromenad. Blev en kort promenad tyvär eftersom Weronica fick skavsår. Inte kul, men men så kan det va. Man får se det positiva vi kom iallafall ut på ca 45 minuters promenad. Mycket bättre än att inte alls gå ut.

Mio, Moa och jag knallade vidare hem till mamma, ja jag drog båda vagnarna själv från Weronica hem till mamma (lite extra styrketräning). Hjälpte mamma att kratta ihop alla äpplen ch plocka upp dem. Hade tur också för hennes ena granne kom och erbjöd sig att ta med dem till tippen!! Kanon, bara att bära över säckarna till hans släpkärra och lasta. Som tack för hjälpen så plockade Mio och jag upp hans äpplen och la på släpkärran.

Frukost och lite soffmys hann vi med innan jag kom på att Mathilda snart skulle sluta. Hjälpte mamma med lite bokningar på datorn innan jag hastade till skolan för att möte Mathilda. Väl framme på skolan så började tankarna... va är det för dag? Va är kl?  Men hallå!! Det är ju torsdag och kl är bara kvart i tolv. Mathilda slutar halv två på torsdagar. Så det var bara att knalla hem utan Mathilda. Får väl se det som positivt också, bättre att jag var där och hon slutade senare än att hon slutat och jag inte varit där eller hemma.

Fixat supergod middag idag också en riktig favorit här hemma. Kokkött med dillsås, inte vanlig dillsås utan en sötsur, med ättika och socker i. Har ni inte smakat så har ni missat något!! Jag körde bara sås och kött medans barnen tog ris till och tallrikarna var nästan rena när de var klara. Bra betyg det!

Sen har det varit föräldramöte. Inget värre, tycker de säger massa ointressanta saker. Tänker då främst på rektorerna. Vi fick också träffa nya fröken, toppen lärare!!
Sen äntligen lite lugn och ro, men då var kl redan 20 coh Idol får man ju inte missa.

Höll på att glömma, Peter och Mathilda var på badhuset idag. Hon simmar själv när som helst, superduktig. Gissa om hon somnade gott i soffan efter lite kvällsmat. Varit i skolan, haft bad på gympan, hem och sen badhuset igen. Hon sover gott nu vill jag lova. Mattheus han ville inte följa med till badhuset!!! Ha, när Peter äntligen hade en möjlighet och motivation att gå dit, då vill han inte. Nä, han vill hellre leka. Så nu har han lovat inget mer ledsamt om badhuset, bara glada miner i morgon.

Sussa sött!
Kram Majsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0