M som i ...

... MINUS!! Jippe, en av sakerna på min borde lista igår var ju att väga mej och jag kom faktiskt ihåg det när jag vaknade. Så upp ur sägen, raka vägen till toa och sen vägning. Och denna veckans kost och rörelse har gett resultat vill jag lova. -3,7 kg på 1 vecka. Och ja, jag är supernöjd!! Synd att det inte fortsätter så hela tiden, då skulle målet inte vara så långt bort.

Målet är totalt 25 kg och med denna veckans minus resultat så har jag redan tappat 13% av det. Känns toppen, men jag vet att det är långt kvar och hoppas att jag när en bra bit innan jul i alla fall.

Idag har jag varit ute och gått i dryga 2 timmar. En timme i lite högre tempo och en timme i lite lugnare tempo. Hade de nya skorna igår när jag var ute, 3 kortare promenader, och under den sista så kände jag att jag började få skavsår på båda hälarna. Får alltid skavsår, spelar ingen roll om det är skor som jag haft i flera år utan så fort jag tar fram "sommarskorna" för säsongen så kommer skavsåren som ett paket på posten. Liksom vinterskorna och nya skor. Detta resulterade idag i ett gigantiskt skavsår på vänsterhäl och ett mindre på höger. Trodde nästan jag skulle få gå barfota sista biten hem från stan idag. Men, men jag vet att de snart försvinner och så länge får jag väl köra med de gamla skorna.


Dessa skor är det som jag numera går runt i.
Har alltså 2 "bollar" under som ska skapa obalans så att ben och rumpmusklerna ska arbeta extra.
11% mer för lår och vader och 28% mer för rumpan.

Ja, ni har säkert sett reklamen för dem ooch jag kan säga att det känns lite mer i benen och rumpan än efter en vanlig promenad.

Idag får det bli en gjorde lista efter gårdagens borde lista.
Gjorde:
tvättade all tvätt.
vägde mej.
började med höstfixet i "matsalen"
tog en skön morgonpromenad.

Utav sex saker på bordelistan så fixade jag faktiskt 4 st. En av de som jag inte gjorde men borde glömde jag helt bort pågrundav skavsåren. Men ingen fara, Heléna har öppet i morgon med, så jag får väl knalla dit imorgon istället.

Kram Majsan

 


Kommentarer
Postat av: lilleor

vad härligt!! grattis!!!

är ju massvis ju:))



är det inte obehagligt att gå med skorna?

2010-09-22 @ 22:22:47
Postat av: Marielle

Tack!! De är helt underbara att gå i, nästan så man studsar lite:)

Tack igen å KRAM!

2010-09-23 @ 21:31:17
URL: http://mariellethorin.blogg.se/
Postat av: lillemor

hahaha vad härligt! kanske skulle prova sån':)

2010-09-24 @ 10:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0