M som i ...

...möjlighet! Ja, jag är verkligen super glad för att jag fick möjligheten att åka till Skövde och delta i Bytardagen där i lördags. Reste dit med en resväska knökad med vinterkläder, en stor blå IKEA påse knökad med "vanliga" kläder, en kartong med leksaker, 4 papperskassar med leksaker, 2 papperskassar med filmer och en tygpåse med mammakläder. Å hur såg det ut när vi åkte hem tror ni?? ALLA kläder ytterkläder/vanliga kläder/mammakläder fick plats i resväskan utanproblem! ½ papperskasse med filmer! Kartongen och resten av filmkassen fylldes med de få leksaker som var kvar! Å plånboken blev JÄTTEGLAD!! 2210:- på tre timmar!
Sjukt kul, man får liksom en lite kick när det är sån rusch. Folk köade redan 1 timme innan. Lite som Ullared fast i mindre skala. Måste ge min kusin Linda och hennes vän Angelica en eloge för ett bra jobb. Det ligger mycket slit och organisation bakom denna dag.

På dessa tre timmar såldes det för nästan 63 000:-!!! Inte illa pinkat tycker jag. De saker som folk lämnat in och inte säljs och inte vill ha tillbaks lämnas till välgörenhet och denna helgen blev det 15 svarta sopsäckar med skor, ytterkläder, kläder, cykelhjälmar, regnkläder, böcker, leksaker, mössor, vantar ja allt tänktbart.

En helg som ger mersmak kan jag lova. Den 5 mars bär det av igen och då är det sommarkläder och andra sommarprylar som gäller. Men innan dess har jag lite mer vinterkläder att göra mej av med.

Kram på er
Majsan


Kommentarer
Postat av: lillemor

men gud vad kul! grattis!!!

2010-09-06 @ 06:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0