M som i ...

... mysigt. Hämtade posten och kröp upp i hörnet på soffan med Moa. Passade på att bläddra i en av katalogerna samtidigt som jag ammad henne. PANIK!! Nästan i slutet av katalogen möts jag av rubriken: ALLT DU BEHÖVER FÖR DEN RÄTTA JULSTÄMNINGEN! Hallå jag har inte fått till den rätta höststämningen än!
Följande sidor i katalogen bestod av julgardiner, julpynt, bäddset med julmotiv osv.

Med hösten kommer ju mysigheten. Sitta i soffan med filtar, levande ljus, fönsterlampor, myskläder och kanske t.o.m raggsockar. Me like!! Eller jag gillar alla årstider om jag ska vara helt ärlig. Men hösten med alla mustiga färger gillar jag skarpt. Men å andra sidan så när julen kommer så känner jag samma sak för den liksom med de ljusa fräscha färgerna som kommer med våren och sommaren. Får nog se det så här, jag är väldigt glad att vi har 4 års tider!!

Dagen började inte särskilt bra, inget särskilt som hände men ni vet ibland är man lite rastlös trots att man ha massa saker som man kan göra. Antagligen var det så att jag visste bara inte vart jag ville fortsätta städa/röja eller om jag skulle påbörja något nytt. Till slut hittade jag motivation till att börja i köket. Tvättade fönstren, 3 st, strök nyinköpta höstgardiner, byggde kökssoffan som jag köpte skåp till igår på IKEA. Blev kanon!! Men vi har beslutat oss för att fortsätta så att det blir som en hörnsoffa, så det får bli en tur till Ikea igen. Visst låter det som en platsbyggd soffan skulle kännas stor och klumpig, men köket känns faktiskt mycket större nu. Vet itne om det beror på att det inte är så många stolar. När soffan är klar, så att det blir som en hörnsoffa, så behöver vi bara ha 2 vanliga stolar + Moas barnstol.

När jag väl hade fått upp ångan så snabbstädare jag tv:rummet så nu känns det höstmysigt där och i köket. Ska försöka fixa kort så ni får se köket före och efter soffan.

Nu ska jag mysa vidare med Mattheus. Han och jag ligge rhär i sängen och kollar film.
Ha en skön och mysig fredag.

Kram Majsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0