Beroende?! av slumpen

Som ni vet så har jag röjt rätt rejält här i gömmorna de senaste. Och för nån vecka sen så tog jag tag i allt lego som Mattheus har som dammsamlare på rummet. Vääääldigt sällan som det leks med nuförtiden tyvärr. Frågade honom vad han ville ha kvar och vad han ville sälja. Frågan resulterade i att han ville ha kvar en stor legobil som man kan dra bakåt så den åker iväg och det legot som inte hörde till byggsatse.

Så nu efter nån veckan av byggande och letande och slutligen beställande av några nya delar så står de klara för försäljning. Hade en tjej här som köpte en tröja av mej som blev lite intresserad av 2 legoset + 1 playmobilset. Lovade att kolla om alla delar fanns och fundera på vad priset skulle bli. Googlade och fick fram tradera annonser på det ena setet och kan bara säga att det va tur att jag inte hade något i munnen så jag satte i halsen för jag höll på att svimma. Summan för det lilla setet i lego va ca 10 gånger mer än vad jag hade tänkt mej!! Fatta att det va ganska mycket pengar om man ser till hur "litet" sete är. Sa detta till tjejen och hon förstod att jag inte ville sälja det till henne för "småpengar" om jag kunde på mer på tradera. Hon fick ett superbra pris iallafall på de två andra setet, så jag tror hon är nöjd iallafall.

Igår tog jag tag i det hela och la upp det på tradera tillsammans med en massa andra legosatser, mars mission, star wars, bilar, riddare .... har mer som ska ut men inte hunnit med.
Idag kollade jag hur det såg ut och ojojojoj!! Jag hade lagt ett utrop på1 kr och ett lägsta reservationspris på ... det har idag mer än dubblats + att flera av de andra har bud.

Så nu ser jag frammot hur detta slutar. Ska givetvis meddela er slutresultatet på måndag nästa vecka.
Det värsta är att man blir lite beroende av det när man ser hur bra det kan gå.

Nu blir det natten!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0