Slår ett slag för ...

... färgning!
Vi tar det från början.
Mattheus fick ett par vita jeans. RÅKADE spela fotboll i dem. Resultatet blev - brun/gröna knän som inte gick att får bort. Såååå tråkigt, inte för att byxorna var dyra. Hade köpte dem på en bytardag för hela 5:- i nyskick!! Ville inte bara slänga dem och ville inte att han skulle använda dem. Så fick jag idén om att färga dem. Mattheus älskar rosa så valet var inte så svårt. Köpte chockrosa färg och slängde in jeansen, ett par shorts, en keps och ett par byxor till. Reslutatet? SUPER!! För knappa 100:- så fick vi 4 nya plagg som hade sett sina bästa dagar. Mattheus har fått många frågor från kompisar och andra om vart han köpt dem.... hahahha min mamma har fixat dem!!
Kepsen var det nåt skumt material i så den blev blekrosa, sliten i looken. Urfräck!! Garanterat ingen annan som har en sån iallfall.
Nu var det dags igen. Jeansen hade återigen blivit fläckiga på knäna och då blir det liggandes. Jag köpte svartfärg och turkos. Färgade de chockrosa jeansen turkosa. Reslutatet -  KNALLILA!! Gissa om killen är nöjd!! Idag när han cyklade till skolan såg han ut som en färgexplosion. Knallgröna skor, knallila byxor, stark turkos huvtröja och rosa keps.

Men givetvis så färgade jag inte bara de byxorna. Nä, Mio hade fått en tröja när ahn fyllde år som han genast fick fler fett fläckar på, såååå tråkigt. Den va ljusgul med tryck på. Idag är den läckert grön med tryck. Hade också en vit långärmad t-shirt som fått sig en fläck, idga är den turkos liksom Peters vit/turkosa skjorta som idag är turkos/blå. Allt för en hundring!!
Hade också fått ett par converse av snälla Weronica. Ett par vita som hon skulle slänga för att de inte var vita längre. In med dem i tvättmaskinen och en tunika fick följa med. Reslutatet - Nyfräscha converse (lite grå i gummit men förövrigt som nya) Tack för det Weronica!!

Så som ni förstår så kan jag verkligen rekomendera er alla att nästa gång ni tänker slänga ett plagg pga fläckar eller dyl. Lägg en hundring på färg och färga! Så lätt och roligt!

Ska försöka fixa kort i morgon på resultaten.

Finns en mängd färger att välja bland och om plagget inte är vitt från början så blir det en liten överraskning om resultatet.

Ha en fortsatt bra SKÄRtorsdag!
Kram Majsan


Kommentarer
Postat av: lillemor

ja det är verkligen skitbra. jag färgade ju om alla våra handdukar. en del hade jag kanske torkat av mig hårfärg på osv. färgade dom kolsvarta allihop.blev som helt nya handdukar. supersmidigt.

men vart köpte du färgen. hobbybutiken?

2011-04-22 @ 09:54:21
URL: http://minimamsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0