M som i ...

...mysdag. Började dagen med mys i sängen med Moa och Mathilda, de andra åkte tidigt till Uddevalla på innebandy och Mio han hade hyrt in sig hos mormor. När vi väl orkade masa oss ner och fixa frukost så va väl klockan runt 10. Lång frukost å sen tog jag Moa och satte mej i soffan för att försöka få henne att sova. Mathilda spelade på datorn och väntade på en kompis som skulle komma. Väldigt tyst och lugnt i huset.

Moa somnade och jag satt otroligt skön i soffan under 2 filtar och med fårskinnstofflor på. Kollade på Anja när hon åkte störtlopp och sen vet jag inte vad som hände... va som om nån klubbade mej, tvär somnade i soffan med Moa på armen!! Hur skönt va inte det då??

Efter en stund kom Mathilda och hennes kompis ner och ville spela WII och då vakande Moa, själv va jag som en zombie. Men Mathilda och kompisen tog med sig Moa upp och lekte och jag kunde sova vidare en stund. Frös som en tok och kunde inte få upp ögonen nästan.

När tjejerna "tröttnat" på Moa så kom de ner med henne och jag låg och kollade på Moa när hon lekte. Hon är otroligt charmig nu. Leker tittut, pratar i telefoner, vyssar sina bebisar (har hur många som helst), kör bebisarna i sin dockvagn, bankar med lego, läser böcker och ÄLSKAR sin bok med kort i på sig själv och Mathilda. Underbart att bara ligga och studera henne.

Fikade ltie med tjejerna.... det är inte alltid bra med egen matblogg.... blir ju väldigt sugen när man lägger ut recept som man inte gjort på ett tag. Bakade chokladbullar igår och "tyvärr" fanns det kvar så vi kunde ta idag med.
Kompisen åkte hem och Mathilda och jag spelade WII party. Å sen va dagen nästan slut.

Fixade middag, blev väääldigt gott. Helstekt benfri kotlettrad, sås och vitkålssallad. Barnen fick ris till. Mmmmm riktigt gott blev det.
Badade med barnen efter maten och Moa är otoligt bestämd. Hon "tvättar" sitt hår själv med slangen, ingen annan får röra den. Hon håller den över huvudet, slänger bort den och tar båda händerna i håret och rufsar runt som om hon hade schampoo i händerna. Hahahah tänk va mycket de snappar upp. Troligen så är det från alla badhus besök som hon tagit detta från. Jag brukar inte tvätta håret när hon är med utan att hon får vara med och bada först sen gå ur och då kan jag tvätta mej.

Ja ja.... den väldigt slapp och skön dag har det iallafall varit.

Imorgon har jag lite att fixa men hoppas att det inte är så kallt, tycker inte att det är så kul längre. Vill ju ha vår!!!

Gonatt!
Kram Majsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0