Matförgiftning, tänder, hosta och ömma tår

Hmmm, lite trögt här hemma just nu.
Peter har varit hemma hela vecka med trolig matförgiftning, tappat 1 kg sen igår, äter nästan inget, många toabesök och sover mycket. Började på måndag morgon vid 04 tiden. Först spydde Mattheus och sen fick Peter besöka toa. Har ringt till Uddevalla kommun och gjort en anmälan om misstänkt matförgiftning. De va till Orus på söndag och på vägen hem stannade de på Torp och käkade mat och flera av killarna som åt fick ont i magen men Peter är den som blivit sämst och Mattheus är den enda som spytt. Får se hur han mår imorgon, om han är likadan så bör han nog uppsöka läkare. Inte bra med diarré i 4 dagar och dessutom magsmärtor.

Moas näsa rinner och är lite smågnällig och jag tror att det hela beror på framtänderna som är på g. Man kan verkligen se hur de försöker tränga fram. Stackare...

Själv hostar jag så jag blir knäpp. Nån jäkla torr hosta, jättejobbigt. Och sen min tå!! Fattar inte vad som hänt, inte lika om idag men blå, öm och lite svullen. Och som grädde på moset har jag en fruktansvärd värk i höger ben, samma ben som den knäppa tån. Börjar bli fundersam på vad det är....

Nog om gnäll. Har trots allt fått en hel del gjort. Mamma coh jag har sorterar och märkt alla kläder som ska med till bytardagen i Skövde den första hejgen i mars. Längtar som tusan!! Och som vanligt så har jag redan sålt en del via FB. Kan bara konstatera att det känns HÄRLIGT!! Fattar inte vart alla kläder å grejer kommer ifrån. Tycker att efter höstens goda försäljning så borde det inte finnas så mycket kvar, MEN det gör det.

Ja, ja alla pengar är iallafall välkomna både till badrum och semester.

Nä, nu blir det ett kycklingrecept till!
Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Men herregud ni ska inte få andas lite nu då. Skumt med tån och benet. Man brukar ju inte få proppar i tårna (sa dom när jag var svart på tån och kändes helt av . Var ju ett bett av nåt ) Men du kanske skulle kolla upp det? Vad säger mamma om det? Hoppas ni kan få en bra helg utan magskit mm. Kram

2011-02-03 @ 19:15:11
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: Marielle

Ja, ett par dagar som varit lite röriga men det flyter på ändå :) Tån ser skitskum ut. Har inte så ont idag men har blåmärken som ser ut som om den skulle varit ur led eller av... Trodde inte på propp, va inte varm å så...

Ja hoppas verkligen inte att nån ska bli sjuk, Peter mår bättre idag, jobbat å så...

Kram

2011-02-03 @ 23:01:31
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0