Dag 13

En vanlig dag hemma hos mej

Pip, pip, pip .... 07.00 ringer klockan. 
Jag studsar upp, klär på mej, väcker barnen.
Barnen placerar sig i soffan, kollar barnprogram medans jag fixar frukost till dem.
Strax efter 8 så går de stora till skolan och jag följer Mio till sin dagmamma (men inte tisdag och torsdag för då är han ledig). Oftast är mamma här så jag behöver inte ta med Moa. När jag kommer tillbaks hem så äter vi frukost tillsammans. Vanligtvis så brukar vi ta en långpromenad och göra ärenden samtidigt men inte nu när det är så halkigt. Tvättar, plockar, städar, fixar viktiga saker...
Vid 12 så blir det lunch, oftast med mamma och Weronica. Mycket trevlig stund!!
Sen börjar barnen droppa in, lite beroende på dag. Och när de väl kommit hem så kan det bli lite fika/mellanmål, läxor, badhuset, träningar eller bara softa.
När Peter kommer hem vid 16.15 så äter vi.
Fixar och donar här hemma.
Sen blir det lite kvällsmat om nån vill ha.
Vid 19-20 så brukar jag å barnen ligga i sängen å kollar tv. Går igenom lite läxa, prata om /veckan, läser och har det mysigt.
Vid 21 så går de stora och lägger sig, Mio sover i sin säng i vårt rum och brukar somna i vår säng så det bara är att flytta honom.
SEN har jag egentid.... surfar runt, bloggar (som nu), spelar, kollar upp saker på nätet.... Hur gjorde man innan google??? Hur hittade man allt man behövde få reda på??

Ja, alla dagar se ganska lika ut. Det som skiljer är om det är träningar, badhus, läxor eller inte läxor, kompisar eller inte kompisar.

Dagens bikt klar!
Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: lillemor

detta här med 30 dagar marielle är ju skitkul. undrar om man ska göra nåt liknande:)

2011-01-13 @ 09:38:49
URL: http://minimamsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0