Dag 23

Mitt hem

Åååå uppsats varning!
Älskar mitt/vårt hem. Men ett hus blir ju inte ett hem förens man har boat in sig. Det är ju inte möblerna som gör ett hem, det är personerna som bor där.
Stooort hus med många stora rum. Köptes januari 2001, flyttade in april samma år. Har gjort en hel del invändigt, men inte mer än nån annan, men satt vår prägel på det.
Huset är på 180 kvm + 90 kvm i källaren + vind + garage + altan + ballkong + trädgård 524 kvm.

Det va liksom meningen att vi skulle ha detta!! Vi hade kollat på flera hus och varit med och budat men gett oss när vi tyckte det drog iväg i pris...
Åkte förbi vårt nuvarande hus och tänkte att det huset skulle jag vilja kolla på om det blev till salu. När vi kommer hem så gick jag in på nätet och kollade hus som var till salu och gissa vad som fanns!! Jo, där fanns det som på beställning!! Ringde mäklaren dagen efter och bad om att få komma och kolla. Fastnade direkt för det. Stora rum och många (jag hade ju redan bestämt mej för en stor familj redan som liten). Badrum behövdes fixas iordning men det fanns iallafall, samma med köket. Köket är väl den största förändringen vi gjort i huset. Där tog vi bort en vägg och ändrade om en hel del.
Tänker inte ge er så mycket mer utan håll utkik lite längre fram så får ni se varför....

Kan slutligen bara säga att i mitt/vårt hus gäller våra regler och ordningar. Passar det inte så...
Måste kunna få bestäma och göra som vi vill här eller? 

Som sagt håll utkik....
Kram och slut på dagens bekännelse
Majsan

 

Kommentarer
Postat av: Lillemor

total självklarhet!!

i ditt hem gör du precis som DU vill.

skit i vad alla andra tycker!!!

finns folk med åsikter om ALLT..

låter spännande med köket..

får man se före och efter bild sen ;)

hur går det med badrummet förresten?

2011-01-24 @ 07:54:04
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: Marielle

Skönt att fler känner lika :)

Köket är ju redan gjort, men skulle väldigt gärna göra om det igen NUUUU!!

Har haft en liten break med badrummet nu, haft en massa annat att göra men till helgen å nästan vecka så börjar det lugna ner sig så det får det bli ett tag igen.

2011-01-25 @ 17:48:14
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0