Flyter på

Ja, det är väl det minsta man kan säga att dagarna gör. Redan måndag den 3 jan 2011 (om några minuter) och Peter ska upp till jobbet imorgon så hela familjen sover "redan" utom jag då. Tyst och lugnt, annat har det varit den senaste veckan, då , vi släckt vid 02-03 och gått upp vid 11-12 och då menar jag hela familjen. Stora som små. Så jag tycker faktiskt att det är ganska skönt att komma tillbaks till lite mer normala tider.

Imorgon ska Mio och Mathilda sova hos min bror Magnus. Och kan bara säga att som så att barnen längtar. Hoppas bara att Mathilda inte blir dålig av allergin. Hon får ta tablett innan hon åker och sen får hon med sig också, men hon är lite orolig för det. Men det kommer säkert gå bra.
Sen har vi blivit bjuda på middag i morgonkväll till vänner som man träffar alltför sällan tyvärr. Ser fram emot det, skönt att slippa laga mat och umgås utanför våra väggar.

Peter jobbar på med badrummet/tvättstugan. Skitbra blir det, det värsta är att jag blir så sugen på att köpa grejer och fixa till men måste försöka tygla mej för jag vet hur det blir. Man köper saker innan det är klart och så hinner man ändra sig eller så är det fel. Så jag ska hålla mej!! Inte så mycket att fixa men lite små saker som olika förvarings burkar till tvättmedel, sköljmedel, klädnypor..... Nån fräsch plastväxt till fönstret, sopset, nya fräscha handdukar i samma färger inte hundra olika!! Och vi vet alla vart detta finns eller hur!! Precis den heliga butiken, kvinnornas Mekka, männens helvete (förutom Peter för han gillar allt våra resor dit) ja ni fattar IKEA!!

Nu ska jag lägga ut ett smarrigt recept på min www.msomimat.blogg.se kika in får ni se vad jag rekomenderar.

Kram Majsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0