Go å gla kexchoklad

Ligger i sängen och unnar mej en kexchoklad. Lite smått trött i hela kroppen, ha rinte suttit många minuter sen 7 i morse. Har haft en massa saker att göra för imorgon ska vi ha släktkalas för Mio, Moa och Mathilda så jag har bakat 3 daijmtårtor, städat lite, fick leka rörmokare i köket för det luktade inte viol ur diskbänken, varit till Servus (lilla coop som ligger ett stenkast här ifrån) hela 3 gånger och ändå fick jag knalla ner till ICA för att handla välling när kl va 19. Måste verkligen börja skiva lista på det jag ska handla oavsett hur många saker jag ska ha. Fattar inte hur man kan glömma saker hela tiden, när jag kommer till Servus så är det som nån slår mej i huvudet och jag vet inte alls varför jag skulle dit.

Mamma har som vanligt varit här och idag fixade hon ungsstekt gädda med riven pepparrot, skirat smör och sallad. Ååååå va gött!! Va inte igår jag åt det senast. Isgäddan hade hon fått av sin granne, en stor fin firre på dryga 5 kg. När lunchen va avklarad så tog jag de tre stora barnen till badhuset för en liten snabbvisit. Det är verkligen jätte kul att vara med dem där. Mio simmar snart själv!! Idag fixade han flera riktiga armtag och bentag själv med bara armpuffar. Mathilda är som fisken i vattnet och väääldigt lika mej i  samma ålder. Älskade att vara på badhuset, det var ju där vi "hängde". Mattheus är ju lite rädd för vattnet så för honom är det lite jobbigare, särskilt idag när det va massa kompisar där som härjade. Han har alltid varit lite rädd för vatten i ansiktet, får panik då men det börjar bli bättre. Det blir ju lite extra jobbigt för honom eftersom Mathilda fixar det så bra själv, dyker, simmar, hoppar.... medans han som är 3 år äldre inte klarar det så bra. Han kan men förstör för sig själv när han stressar för att ahn blir nervös och så. Men men det kommer mer och mer för varje gång som vi är där och idag fick de mer uppmärksamhet av mej eftersom Moa inte va med.

Imorgon blir det till att åka ut och fixa de sista sakerna inför kalaset, sen hem och fixa till smörgåstårtorna som jag lovat en vän göra tills på söndag, sen ska maten till kalaset fixas men det går relativt fort alltihop om jag bara får vara någorlunda i fred. Kommer bjuda på kyckling med mozzarella och citronsirap, marockanska julapelsiner med vaniljglass och nutella och sen daijmtårta. Recepten finns så klar på www.msomimat.blogg.se


Fasen att de tar slut så fort och att de smular så mycket, men det är smällar man får ta.
Hoppsan, Mattheus hade visst en liten bit kvar, han märker nog inget imorgon...

Nä nu blir det lite slappa innan ögonens trillar ihop.
Ha det gott!

Kram Majsan


Kommentarer
Postat av: Peter

Jasså, det var det första han fråga när han kom ner i morse, "Om jag hade ätit upp hans kexchoklad?"

2011-01-22 @ 09:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0