Sammanfattning 2010

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Var på semester med båda mina bröder, deras barn och vår mamma. Har inte gjorts tidigare, tyvärr.

Höll du några av dina nyårslöften?
Kan inte minnas att jag hade något.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, många nära och några mindre nära.

Dog någon som stod dig nära?
Ja, tyvärr... min pappa dog 8 jan 2010. Inte en kanon start på 2010 precis.
Året var minst sagt tungt trots att jag själv blev mamma till mitt fjärde barn.

Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Nja, kan inte komma på något precis. Ett nytt badrum/tvättstuga kanske.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
8/1 Pappas döds dag
28/1 Moas födelse
5/2 Pappas begravning

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Bröt svanskotan under Moas förlossning.
Inget man gör något åt tyvärr, kommer få leva med det eller så blir det bättre, ingen som vet.

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder till barnen, saker till hemmet och mat.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Moas födelse.
Och att se hur starka våra familjeband är under krissituationer, det gör mej faktiskt väldigt glad. Jag vet att de finns där när man verkligen behöver dem och de vet att jag/vi finns här för dem.
Min mamma och mina bröder är oersättliga, vi har alla våra fel coh brister men när det gäller då finns de där.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Min far och jag - Pernilla Andersson & Dregen
Dancing on my own - Robyn
Aja sa lajka - Curt Haagers (barnen sjunger den hela tiden)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
2010 var verkligen bergodalbana rent känslomässigt.
Sorg och glädje så tätt in på varandra
Hade jag varit troende så hade jag väl sagt att Herren tar och Herren ger....

Vad önskar du att du gjort mer?
Sagt ifrån.
Fortsatt träna när jag var på g.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Bitit ihop.
Käkat mindre mängder av onyttigheter

Hur tillbringade du julen?
Med mamma, mellanbroder, hans barn och mina 5 älsklingar.
 Senare kom även grannen som jag bjudit in.

Blev du kär i år?
Ja, det kan man väl lugnt säga när man satt ett litet nytt människoliv till världen.
Moa kan verkligen få mej att gråta av lycka.
Man blir helt varm i kroppen när man ser syskonens samspel och glädje när de leker tillsammans.

Favoritprogram på TV?
Lyxfällan, Bygglov, Arga Snickaren, På Spåret, Vem kan slå Filip å Fredrik.... finns många.
 Är inte fast i nån serie förtillfället.

Största musikaliska upptäckten?
Robyn
Pernilla Andersson

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Önskade mej pengar till körkort, va verkligen på g inombord för det, men det är snart ett år sen å har fortfarande inte tagit tag i det. Kanske när Moa börjar hos dagmamma, då kanske det finns lite tid.

Något du önskade dig men inte fick?
Tror inte det. Ville inte ha något, bara lugn och ro. God mat med familjen och det fick jag.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Tunika, leggings å mysbrallor.
Vad fick dig att må bra?
Peter och barnen. Mamma och syskon med familjer.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Är verkligen ingen kändismänniska.
Gillar människorna omkring mej bättre.

Vem saknade du?
Pappa, pappa, pappa....
Kom hem för jag längtar efter dej.....

Kommentarer
Postat av: Mikka

Men HJÄLP?! Bröt du svanskotan vid förlossningen?! Hugaligen!

2011-01-08 @ 01:01:08
URL: http://mikaelalerhman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0