Tycker synd om ....

... mej själv idag.

Ont i svanskotan, som vanligt. Ska ringa och få en tid så jag kanske kan få komma på röntgen coh få ett konstaterande att den är bruten så man vet ordentligt. Kanske har man tur och den "bara" har hamnat lite fel eller så.

Gjort mej illa i tån bredvid stortån på höger fot. Vet inte vad som hänt mej när mamma, Moa och jag var på stan idag så hände något. Fick jätte ont och haltade hela vägen hem. En fruktansvärd smärta, känns som den är av. Väl hemma så av med skor och strumpor och visst såg den konstig ut och lite svullen. Ont, ont och ont men inget att göra antagligen. Skulle visa Peter när han kom hem och då såg den ut som en litel prinskorv!! Helt hård, svullen och öm!! Överlever väl detta, får se hur det är i morgon. Som tur är så behöver jag inte gå och lämna Mio efterosm han är ledig, så "bara" att ta sig ner och fixa frukost till de stora.

Mattheus hade spytt inatt och inte väckt oss. Detta berättade han i morse. Magsjuka?... Hemma fick han ju vara iallafall. Pratade med Peter och han var också dålig. Matförgiftning??? Tror att de kan ha blivit det igår när de käkade på en hamburgeresturang på vägen hem efter innebandyn. Mattheus har inte visat något mer idag snarare tvärtom... Så imorgon blir det skola och jag ska ringa resturangen... Så jag har tvättat heltäckningsmatta med spyor idag, mindre trevligt.

Det mest positiva idag är väl mitt skoköp som jag hann med precis innan min tå pajade. Nya skinnstövlar för 189 kr!! Nypris ca 800 kr. Slog till direkt! Enda paret kvar, dessutom i min strl.

Nä, nu ska jag logga ut, släcka ner, slå på radion och lyssna på karlavagnen. Mitt favvo radioprogram!! Älskar att lyssna på det. Ibland är det jätte tråkiga ämnen men då somnar jag fort... Mindre bra nätter fortsätter jag lyssna på Vaken som också är toppen.



Så go natt på er allesammans, nu ska jag lyssna på radion.

Kram Majsan


Kommentarer
Postat av: Lillemor

men jisses vad skumt med tån??..låter ju som den gått av nästan??

2011-02-01 @ 09:18:19
URL: http://minimamsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0