Vissa dagar blir inte alls som man tänkt sig ...

... men som tur är så är man flexibel!
Skulle ju ut på den dagliga promenaden men hann inte ta på skorna som tur var innan himlen öppnade sig!! Fick ta en städdag inne istället. Brände lite kalorier där i stället för fy vad skitigt det var uppe i hallen. Och sen denna kvalmiga värme, blev ju fullkomligt genom svett av att städa.

Lagomt till att jag var klar med hallen så fick jag kaffebesök, mycket trevligt sådant! Men det som hände när hon åkte var mindre trevligt. Hon hann nästan bara sätta sig i bilen innan hon ringde mej på mobilen och bad mej komma ut och hämta hennes lille goe son. Hon hade blivit påbackad av en gubbe. Som tur va gick det bra med lillkillen, henne och relativt bra med bilen. Tog med mej lillen hem så hon fick reda ut det hela i lung och ro. Han somande gott i mitt knä och jag blev sittandes på altanen med honom i knät i ca 1 timme. Hade tur att mamma var här så hon hämtade hem mina små ♥. Moa kunde givetvis inte hålla sig utan var tvungen att klämma, snosa å klättra lite på honom så han fick inte sova klart. Men inte blev han sur för det inte. En som var sur/ledsen var Mio. Ont i örat, hade den stackarn. Han hade inte varit sig lik under dagen och igår va Moa likadan så jag fick ringa till VCT för att få en tid. Mio hade jätte ont och fick alvedon coh blev sen som vanligt av alvedon, helt SPEEDAD!!! Inte ett tecken på att han hade ont. Fick dock tid för koll av öronen på dem båda. 19.15!!! Då brukar Moa sova!! En lite extra blund på eftermiddagen för att inte somna i bilen på vägen. Vilket naturligtvis resulterade i att hon inte somnade förens 21.30. Inte så sent men om man är van att hon somnar 18-19 då blir det lite jobbigt.
Hade tur iallfall, ingen av dem hade öroninflamation dock har Mio en gigantisk vaxpropp och får nu inte bada. Gissa om han är glad för det!! INTE, han som ÄLSKAR att bada och är mer under ytan än över. Han är som en fixk i vattnet, är väl inte så vanligt att 4 - åringar kan simma. Ja ja har haft i revaxör som vi blev beordrade och hoppas på att det löser sig fort och smärtfritt.

Nu blir det snart till att släcka. Imorgon ska Mattheus ha avslutning och på fredag morgon är det Mathildas tur. Hoppas nu bara att regnet håller sig borta.
Kram på er!
Majsan



Kommentarer
Postat av: Lillemor

lite mkt på en gång. jisses.. hoppas det ger sig med skitvädret snart. ha en bra helg

2011-06-09 @ 07:08:12
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: Anja Byh

Usch inte roligt :( Jag har ett tips istället för revaxör, på hälsokost så har dom ngt som heter Öronljus, ett ljus som ät tratt format som man tänder och har i örat, med barnet liggandes i knät som på ngt vis drar ur vaxet ur örat. Har dock inte provat själv men jag arbets kompis och min svägerska har provat både på sig själva och barn och det var kanon :)

2011-06-13 @ 09:53:33
Postat av: Lillemor

hoppas det går bra med dagens arbetsintervju, med viktresan och lilltösens öron..

jag lämnar över hejjarklacken till någon annan en stund:)

imorrn drar vi på semester. önskar er ett underbart väder och all lycka med allt!!

ha det toppenproppen!

ses om ett tag. kram!!!!!!!!

2011-06-14 @ 21:53:37
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: Marielle

Lillemor: Du är ju helt underbar!!!

Ska försöka uppdatera strax :)

Hoppas ni får en underbar semester, ni behöver verkligen det. KRAM

2011-06-14 @ 22:32:33
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0