Aj aj aj ...

... va ont det gör i mammahjärtat!! Idag har det varit en jobbig dag, sjukt trött, gjort massor MEN missade en viktigt sak!
Skulle inte ha lämnat Moa hos dagmamman idag pga att hon sovit dålig, är lite gnällig och verkar inte må helt bra. Men när jag skulle lämna Mio så började Moa ta av sig mössan och jackan. Blev ju lite konstigt eftersom hon inte skulle stanna, men eftersom jag har världens bästa dagmamma så sa hon att hon kunde stanna 1 timme så jag fick lite lugn och ro. Lämnade barnen och gick hem till mamma för att få lite frukost, sitter och äter då jag får ett sms från dagmamman: Moa varken gnäller eller gråter så hon får stanna hela dagen. Syns sen!
Ha, vad säger man!! Toppen! Så mamma och jag tog bilen och fixade en massa ärenden på stan coh blev dessutom bjudna på fika av min mammas faster. Många skratt blev det. Sen åkte vi hemåt och får då ett nytt sms från dagmamman: Jag har en stor ledsen tjej här. Mamma inte hemma. Hon stannar tills du hämtar de andra.
Men va f..!! Hade totalt glömt bort Mathilda!!! Har aldrig hänt. Vet hur "oroliga" de är om jag inte är hemma så jag brukar se till att vara hemma igod tid innan de kommer hem. Men idag var det tisdag för mej eftersom de va lediga från skolan på måndagen. Hon slutade alltså 13.30 i mitt huvud men i verklighetern så slutade hon 11.45. Ååååå va ont det gjorde i mitt hjärta, kände mej som världens sämsta mamma. Tur att dagmamman och hon tycker så mycket om varandra så hon kände att hon kunde gå dit.

Resten av dagen har varit fortsatt jobbi mentalt. TRÖTT, inte van att inte få sova ordentligt på natten. De tre stora barnen har vi haft typ 2 jobbiga nätter med på 10 år. Men Moa har det riktigt jobbigt med nya tänder, hosta och lite feber. Detta resulterar i att jag får lite sömn och på dagarna så vill hon bara bäras, sitta i knä .... inte alltid det man vill/orkar/kan när man har 3 barn till att ta hand om. Men i morgon ska jag försöka att göra ingenting!!

Nu sover mina prinsessor bredvid mej i sängen. Prinsarna har just kommit hem från fotbollsträning, snart sussar de gött också MEN deras mamma somnar nog innan... sjukt trött idag.


Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: lillemor

förstår hur det måste kännts. men vad otroligt skönt att hon har sånt förtroende för dagmamman och kunde gå dit. vette sjutton vart måns hade tagit vägen om det hänt här. du är en bra mamma marielle så oroa dig inte för detta. var nog mer dramatiskt för dig. massa kram!

2011-03-31 @ 19:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0