Japan

Oj, oj, oj vad säger man!!
Helt ofattbart!
Såg bilder igår, nu och då .....

Sånna här händelser gör att man inser hur bra man har det. Trots "tråkiga" leksaker, "gamla" kläder, höga elräkningar, ingen insperation till dagens middag, mjölken är för dyr, skorna slitna och det finns inget att se på tv:n.
Jag och barnen har pratat en del om det här hemma, kollat bilder, pratat och funderat och detta ledde till att jag igår kväll raderade hela mitt fotoalbum på FB med alla kläder som jag hade till salu.
Jaha, tänker ni vad har det med saken att göra då.
Jo, idag har jag återigen gått igenom alla kläder som jag hade till salu, kollat, funderat, fotat om, sorterat och skapat ett nytt album.
Jaha???
En del av kläderna valde jag att skänka direkt, har nu 4 kassar totalt med barnkläder och skor som jag ska skicka till Japan genom nån organisation som ser till att de hamnar i rätta händer.
Sen då??
Jo, som jag sa så gjorde jag ett nytt album där jag har lagt till mer kläder och ändrat lite priser och när jag sen länkade ut albumet så skrev jag hur jag tänkte, nämligen:

Hej!! Idag har jag gjort om mitt album och lagt till en massa nya kläder och har bestämt mej för följande: Efter katastrofen i Japan så får man en riktig tankeställare om hur bra man har det, eller hur! Och eftersom jag sålt mer än förväntat här i div. grupper så kommer jag att skänka minst 20% av de pengar som jag sålt för under denna veckan. Gör inga paketpriser utan skänker istället del av pengarna till JAPAN. Har även rensat bland mina barns kläder och kommer att skänka minst 4 påsar med kläder till div org. som ser till att de kommer i rätta händer. Så nu hoppas jag att ni hittar plagg som ni gillar så jag får mycket att skänka. Jag sålt väääldigt bra här på FB, så jag hoppas att det håller i sig och blir en rejäl slant att skänka!
Har även skor, böcker, filmer, spel och leksaker i andra album och givetvis gäller det detta alla mina säljes album! Hittar ni inte de andra så hojata till för då fixar jag fram dem åt er. Ha en toppen bra dag!

Och jag har hittils fått väldigt bra respons. De som köper av mej informerar jag en gång extra angående mitt skänkande, på så sätt bidrar de ju också. Och många bäckar små....

Så nu håller jag tummarna för att detta håller hela veckan ut, behöver knappast vara orolig angående att grejerna ska ta slut för vi har hur mycket saker som helst som kan säljas för den goda sakens skull.
Är lite sugen på att utmana de andra säljarna men .... skulle vara kul om de nappade frivilligt.

Och NEJ!!! Jag är ingen ängel eller liknande vill bara vara en god medmänniska och visa mina barn hur man kan ge en behövande hand hjälp.


Sov så gott!
Och glöm inte bort att kolla in mina säljes album nu, inte för min skulle utan för JAPANS!!

Kram Majsan





Inga roliga bilder, men de väcker känslor!


Kommentarer
Postat av: Lillemor

bra idé:)

har du hittat vart det är bäst att skänka ??

2011-03-15 @ 10:41:20
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: Marielle

Tack :)

Nä har inte kollat upp det än, kommer säkert snart krylla av olika insamlingar så jag håller koll. Har du tips kanske?

2011-03-15 @ 10:53:43
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0