Uppånervändahuset

Ja, så har det varit här hemma de senaste dagarna. Petar har inte mått bra i sitt hjärta och ringde till Sjukvårdsupplysningen i måndags morgon och fick "order" om att åka ner till NÄL direkt. Och trots att jag var intesälld på det och att det var det som jag/vi ville så blir allt här hemma snurrigt. Tankarna flyger å far, svårt att göra något viktigt... väntar, väntar, väntar och väntar innan man hör något från honom. Som tur är så har vi världens bästa vänner, såna där som man bara vet finns där när det verkligen behövs. Man pratar inte så jätteofta tyvärr, men när vi väl träffas så har vi jättekul ihop och som sagt de finns alltid där ner det behövs. "Han" tog ledigt från jobbet på studs för att köra Peter till NÄL. "Hon" ringer och kollar om JAG behöver hjälp med handling, hämtning av barn ect. Senare ringer hon och säger att hon kan komma och hjälpa mej att laga mat .... inte för att jag inte kan utanför att Moa är så sjuk så det är svårt att göra något utan att hon gråter. Sånt uppskattas verkligen!! Fäller ett par tårar bara jag tänker på det, darrar på rösten när jag berättar om det samtidigt osm jag blir varm i hela kroppen när jag tänker på det. Lyckligt lottad med såna vänner!! Sen har jag ju Weronica som jag vet ALLTID finns där och uppskattar henne verkligen men på ett annat sätt... Svårt att förklara, men hon är mer som en lillasyster eller så. En som jag vet att jag kan räkna med när som, hur som... men som sagt på ett annat plan.

Att Peter fick åka till Näl och blev kvar var ju inte det enda som vände uppånerpåhuset. Moa är som jag nämde tidigare jättesjuk. Började i fredags kväll efter badet, trodde att det berode på det men icke sa nicke. Hon har jättehög feber, snorar, hostar, ögonen är alldeles röda runt om, vinglar när hon går, vill inte vara ensam bara sitta hos mej, Mathilda och Mattheus som annars brukar funka bra vill hon inte alls vara hos. Sover dåligt på nätterna, sover dåligt på dagarna.... så imorse så tog jag en promenad hem till mamma där Mio hade "hyrt" sovplats under natten. La mej på soffan och somnade omgående, väcktes 15 min senare av mamma att frukosten var klar, åt frukost och sen la jag mej på soffan och stensomnade igen. Väcktes 30 min senare av att mamma la Moa bredvid mej och bäddade ner Mio i soffhörnet och där låg vi och myste medans mamma fixade lite ärenden på stan. Knallade iväg och mötte Mathilda och en kompis till henne sen blev det nybakade semlor å kaffe. Semlor som mamma och Mio bakat. Mmmmm va gott!!

Nä, nu ska jag se om jag orkar läsa lite innan ögonen stuper ihop. Får passa på att sova när Moa sover.....nähä hann inte....



Ha det gott!
kram Majsan


Kommentarer
Postat av: lillemor

men fy!! nu vart det lite mkt på en gång. har du hört något från peter. usch vad hemskt. vad glad jag blir att höra att du har så fina vänner och mamma. håller tummarna stenhårt att det går bra med peter och att dom kan hjälpa honom. massa kramar!

2011-03-09 @ 07:06:59
Postat av: Sandra

Usch :( Stackars er.... Skickar en styrkekram i tanken. <3

2011-03-09 @ 09:05:35
Postat av: weronica

<3

2011-03-09 @ 11:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0