Lycklig, Lycklig

Oj oj oj va glad man kan bli för det lilla.
Gjorde alltså min första anställningsintervju idag. Ja, det är min första, de andra jobben jag haft har ju faktiskt blivit uppringd eller headhuntad för. Så det va många, stora fjärilar i magen i morse när jag väntade på samtalet.
Men det gick hur bra som helst får amn väl säga eftersom hon först sa att jag va väldigt intressant för jobbet och att hon skulle återkomma, men så fortsatte vi att prata och då sa hon att hon ville ha mej. Så pang boom så skickade hon mejla och inväntar nu välkomstpaket på posten de närmsta dagarna.

Det är inget jobb som jag ser mej själv jobba med i resten av livet, vilket hon förstod och jag va inte enssam om den inställningen, däremot så kan man ha detta som ett extraknäck om man har möjlighet och tycker det är kul.
Vad är det för nåt undrar ni?? Jo, jag har alltså fått jobb som livsmedelsdemonstratör. Ni vet en sån som står i butikerna och låter kunderna provsmaka på div. varor. Passar mej troligen som ahnden i handsken med tanke på att jag älskar matlagning och bakning samt att jag är oerhört social, verbal och utåtriktad.
Arbetet är en behovsanställning och det är främst torsdagar och fredagar mellan 11-19 som det gäller, men andra dagar och helger kan förekomma. Låter väldigt bra i mina öron. Redan nästa vecka kan det vara dags. Så det är väl bara för mej att säga välkomna att provsmaka!! Får jag fresta med ....

Men det goda tog inte slut med anställningssamtalet, närå...
Har ju under många år jobbat på Blues festen här i Åmål. Har haft samma uppgift de senaste 6 åren men i år blir det ändring. Blev uppringd och tillfrågad om jag vill bli Caféansvarig istället. Måste säga att jag tvekade länge samtidigt som jag känner mej väldigt smickrad över att de vill ha mej. Beslutade att testa i år och sen får vi se. Jag får ta med mej min vapendragare Weronica och det betyder mycket om inte allt!!

Så dagen har varit minst sagt en bra dag, trots det orosmoln som surrar runt mitt huvud, men mer om det en annan dag KANSKE!

Har haft en lyckosamdag idag ♥
Tusen tack för alla lyckönskningar, det betyder så himla mycket!
Varma Kramar Majsan


Kommentarer
Postat av: lillemor

men gud vad kul!! är ju underbart att ha nåt att görs och få någon sorts lõn. skitkul med cafégrejjen!!! passar dig perfekt tror jag. vilken kul dag.) lycka till med alltihop! kram!

2011-05-18 @ 21:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0