Går inget värre ...

... det här med bloggandet. Har sjukt mycket att göra hela tiden tycker jag. Och varje gång jag är på g att uppdatera så kommer det något emellan. Men men ni får hålla tillgoda med spontan uppdateringar tills allt lugnat sig lite (om det nu gör det).
Men något som det går bra med är vikten och träningen. Heja mej!! Har verkligen fastnat för Zumban, och låtarna sätter sig som ett irriterande myggbett i hjärnan. Har man väl börjat kli på det så går det inte att få stopp på kliandet om ni förstår hur jag menar.
Har inte gått upp mer än 0,5 kg sen i somras när jag släppte på allt va GI hette. Men 0,5 kg + på dryga 90 dagar anser jag är helt ok. Ok det hade ju varit bättre med ett minus framför men nu är det som det är och bara att gilla läget.
Zumba varje söndag och varannan tisdag. Och nu är det inte längre nån tvekan när de dagarna kommer OM vi ska åka dit jag och Mathilda eller om vi ska stanna i soffan. Nä, nu är det redan vi 17.30 laddning med vattenflaskor, skor, träningskläder ... Och sen iväg och det är det som kruxet kommer. INGET KÖRKORT! En av de få gångerna som jag saknar det. Mathilda och jag cyklade dit ett par gånger men det är inte kul nu när det blir mörkt tidigt coh man är trött efter träningen och vill hem fort. Men vi löser det också. Körkortet måste jag troligen ta tag i nu snart med tanke på att jag vill starta eget. Sen finns det fler jobb att söka OM man har körkort. Vet inte bara hur jag ska kunna pussla ihop det hela, det är ju alltid något som ska göras och fixas m.m. Jaja ni får nog veta mer om detta i höst, hoppas jag.
Så nu blir det hårade tag med GI (som både Peter och jag mår bäst av) coh förhoppningsvis så försvinner det några cm och kg innan jul.
Något annat som det inte går så bra med är jobbet jag fick. Ojojojo va rörigt och struligt. Det fixade sig inte så jag slutade efter 1 vecka. Valde att lägga min tid och energi på att starta eget eller ja iallafall jobba på affärsplanen till en början. Har dessutom fått massa mer demojobb både här i stan och i Säffle. Och jag hoppas att det trillar in några fler.
Avslutar med en lista
Dagens bästa: Sol, sol, sol och massa uträttade ärenden.
Dagens sämsta: Mios gnäll som inte tycks ha ett slut. Gör så ont i hjärtat när man måste skälla, sätta gränser, bli arg och ledsen.
Dagens höjdpunkt: Kaffe å pepparkakor i min ensamhet! Tyst, lugnt, ljuvliga dofter och inget gnäll.
Oj får inte glömma att ge en stor eloge till Intersports personal här i stan, måste vara Sveriges trevligaste och mest serviceminded personal. SÅNT gör att man kommer tillbaks om och om och om igen!!
Kram och go natt!
Majsan

Kommentarer
Postat av: lillemor

Kan verkligen rekommendera att göra teorin på datorn. Är som ett frågetest där du läser ett stycke sen kryssar i frågor med alternativ. Sen när man kan en del kan man göra teoriprov. Då slumpar den fram 70 frågor, mäter tiden hur lång tid du gjorde testet på och talar om vad och inom vilken kategori du hade mest fel på och bara att läsa den delen igen och göra fler test:-) sen kör du så mkt du kan ihop med mamma och sen behöver du bara betala halkbana uppkörning och teoriprovet. Nästan gratis körkort:-) det fixar du lätt när du väl " börjat klia" :-)

2011-10-12 @ 23:49:44
Postat av: Pernilla

Förstår precis vad du menar med att zumban sätter sig :) härligt att du kommit igång med det så bra, heja heja dig!!

Körkort ja..... har inte heller nått än.. men här i stan är det ju verkligen inte nått som behövs, men så fort man ska ngnannanstans så vore det ju skönt om vi var 2 som kunde dela på det ;) vi funderar på att ta en kurs i säffle till sommaren faktiskt (jag bil och M motorcykel).. får se vad pengarna kan räcka till dock ;)

Trist med jobbet ditt, men du kommer klara att starta eget hur bra som helst med tanke på hur driftig du är!

Kramar!

2011-10-13 @ 07:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0